“El porvenir está en manos de los maestros de la escuela” Victor Hugo

miércoles, 30 de mayo de 2007

LES MEVES EXPERIÈNCIES FAVORITES

D’entre totes les experiències que hi ha proposades per a veure, a continuació expossaré les que més m’han agradat i m’han resultat interessants a l’hora de treballar en xiquets d’infantil.
Construim històries:
És una proposta de treball que m’ha agradat perquè es pot treballar tant en primària com en el primer cicle d’educació primària. Els objectius que s’acompleixen en aquesta activitat són molt variats i complets, ja que els nens han de:
-Aprendre a observar objectes des de diferents distàncies.-Produir individualment missatges audiovisuals senzills (una foto, un cartell, un muntatge audiovisual amb transparències, etc.) i observar que cada missatge té un autor.- Saber narrar una història mitjançant la utilització d'imatges fixes seqüenciades (còmic, auca, foto).- Aprendre a posar un títol i el nom de l'autor/a a cada producció.
En aquesta activitat han de crear la seua pròpia història i han de confeccionar tant els plans com posar l’autor...Es treballar la lectoescriptura, es matemàtiques, les noves tecnologies.... En aquesta activitat podem comprovar que totes les activitats que hem fet en Didàctica del Català II de fer un còmic es pot relacionar ben bé en les noves tecnologies.


El nostre cos:
En infantil, un objectiu essencial és conèixer el propi cos. Aquesta proposta d’exercici crec que és molt interessant per a totes ja que, com que sabem utilitzar el JClic podem fer ús de les noves tecnologies de diverses maneres.
La proposta feta és treballar les diverses parts del cos a través d’activitats del Clic, que nosaltres podem acoblar al Jclic. Un exercici que es proposa per aconseguir els objectius és realitzar un puzzle. Doncs bé, nosaltres també podem confeccionar un puzzle, però per a que els nen es senten més identificats, el que podem fer és fer-los fotos a través d’una càmera digital i que ells es vegen reflectits en les imatges dels exercicis.

Fa molt de temps:
Aquesta proposta de treball utilitzant les noves tecnologies és la que més m’ha agradat perquè hi ha moltes àrees que es poden treballar, en concret, l’àrea de descoberta d’un mateix i la descoberta de l’entorn.
L’activitat tracta de portar fotos de quan els nens eren més petits i fer fotos actuals. A través de la comparança de les fotos veuen que ells, a mesura que passa el temps, creixen i es fan grans i això queda reflexat sobre tot en els canvis físics que podem observar.
A més de veure el desenvolupament de la pròpia persona també podem veure el canvi que sofreix el nostre entorn (sobre tot en aquests últims anys en els quals hi ha hagut molta construcció). Ací també hauríem de recopil·lar fotos de uns quants anys enrere del poble i fer fotos als mateixos llocs en l’actualitat i entre tots fer la comparança.
Per completar aquestos exercicis els alumnes farien fitxes individuals en les quals escriurien les diferències més significatives així com es faria un mural amb tot allò treballat a classe per ensenyar-ho als pares.

No hay comentarios: