“El porvenir está en manos de los maestros de la escuela” Victor Hugo

jueves, 31 de mayo de 2007

Entrevista a Manuel Castells

La entrevista que se li ha fet a Manuel Castells està molt relacionada en la relació que tenen els mestres en les noves tecnologies.
Primer m’agradaria destacar sobre tot la importància fonamental que i dóna al fet de tindre accés a Internet. Realment compartesc la idea que Internet cada volta es troba més present en les nostres vides i que pot ser en un futur no molt llunyà es convertirà en imprescindible i essencial, com s’ha convertit el cotxe. Ja que és un mitjà en el qual podem trobar tot tipus d’informació la qual cosa et permet a més de trobar molta informació sobre el que t’interessa poder contrastar-la amb la quantitat de documents que pots trobar (encara que hem de recordar que no tots s’acoblen al que busquem). Però per fer aquesta feina, abans hem de saber moure’ns per la xarxa, distingir i seleccionar quina és la informació que ens interessa.
Pel que fa a la relació entre els mestres i Internet, cal que faça alguns comentaris ja que en uns aspectes estic més d’acord que en uns altres.
Pense que és correcta l’afirmació que diu que l’escola serà tan bona com ho siguen els seus ensenyants ja que els mestres deuen transmetre il·lusió i ganes d’aprendre als seus alumnes. Tanmateix també hem de tindre en compte el context en que es dóna la situació d’ensenyament-aprenentatge i que hi haurà alumnes que no mostraran cap interés respecte a la nostra tasca. Molta responsabilitat del funcionament de l’escola recau sobre els mestres, però també hem de tindre en compte la implicació i participació en aquest procés d’ensenyament tant per part dels alumnes com de les famílies ja que sense la seua col·laboració no es podria dur a terme la majoria dels projectes.
Un factor a tindre molt en compte en la nostra futura feina és saber que és el multitasking el que crea estrés en totes les persones. El fet de fer diverses coses a la vegada té punts positius, però també negatius. Però, jo pense que pot tindre més factors negatius que positius perquè cada volta hi ha un excés de multitasking i els alumnes ja no saben què és el que cal fer en cada moment, i ací em referisc a que si cal estar en classe no pense que siga convenient estar pendent del mòbil, o a la vegada que s’està treballant estar fent altres feines que dificulten la continuïtat i seguida d’un procés. I basant-me en aquestos plantejaments veig correcte que des de les escoles i instituts es demane que els mòbils hagen d’estar en silenci o que no han d’estar en la classe a simple vista de tots perquè, sobre tot en alumnes menuts i adolescents augmenta la capacitat de distracció i conseqüentment poca atenció cap al mestre i la feina que estan realitzant.
L’altre aspecte al que fa referència Castells respecte als mestres i l’educació és el fet que l’objectiu de educ.ar és que el docent siga un proveïdor, qualificador i controlador dels continguts d’aquesta plana web, i aprofitar-la alhora per compartir experiències amb altres docents. Aquest apartat crec que va en la mateixa línia per la qual nosaltres hem fet el blog, és a dir, per descobrir noves formes de relacionar-nos amb altres docents i poder compartir experiències, materials i activitats a treballar.
Ah! Per cert, mai havia escoltat que hi ha una zona lliure de telèfons mòbils (igual que hi ha una zona de no fumadors).

No hay comentarios: